76% malih računa izgubi novac tijekom trgovanja CFD-ovima s ovim pružateljem usluga. CFD-ovi su složeni instrumenti i dolaze s visokim rizikom od brzog gubitka novca zbog poluge. 76% računa malih ulagatelja izgubi novac tijekom trgovanja CFD-ovima s ovim pružateljem usluga. Trebali biste razmotriti razumijete li kako CFD funkcionira, te možete li si priuštiti preuzimanje visokog rizika od gubitka novca.

Admiral Markets grupacija se sastoji od sljedećih kompanija:

Admiral Markets Pty Ltd

Regulirani smo od Australian Securities and Investments Commission (ASIC)
Web-mjesto dostupno samo na engleskom jeziku
NASTAVAK

Admiral Markets Cyprus Ltd

Regulirani smo od Cyprus Securities and Exchange Commision (CySEC)
NASTAVAK

Admiral Markets UK Ltd

Regulirani smo od strane UK Financial Conduct Authority (FCA)
NASTAVAK
Napomena: Ako zatvorite ovaj prozor bez odabira kompanije, pristajete nastaviti pod FCA (UK) regulacijom.
Napomena: Ako zatvorite ovaj prozor bez odabira kompanije, pristajete nastaviti pod FCA (UK) regulacijom.
Regulator CySEC fca

​Je li kasno za ulaganje u paladij?

Ožujak 25, 2019 14:09

Kada su u pitanju alternativna ulaganja, osim kriptovaluta i dionica proizvođača kanabisa u posljednje se vrijeme dosta spominje paladij – plemeniti metal sličan platini. Razlog je nagli porast cijene paladija, čak 240% u posljednje tri godine.

Rast cijene je uzrokovan potražnjom za ovim plemenitim metalom od strane automobilske industrije. Kao i platina, paladij se koristi u proizvodnji katalizatora za motorna vozila, gdje omogućuje smanjivanje štetnosti ispušnih plinova. U tipičnom automobilu se nalazi 2-6 grama paladija, dok se u velikim kamionima može nalaziti i do 30 grama ovog metala.

Kako ekološki propisi diljem svijeta postaju sve stroži, tako raste i potreba za ovim metalom. Automobilska industrija u posljednjim godinama koristi toliko paladija da rudnici nisu u stanju isporučiti dovoljnu količinu. Npr. 2017. godine je proizvedeno sveukupno 209 tona paladija, dok je samo automobilska industrija potrošila 265 tona ovog metala. Zbog toga automobilske kompanije paladij kupuju na burzama investicijskih plemenitih metala. Većinu zaliha poluga od paladija posjeduju ETF-ovi, tj. investicijski fondovi specijalizirani za plemenite metale.

No njihove zalihe nisu nepresušne. Od 2015. godine ukupna količina fizičkog paladija u trezorima tih fondova je pala s preko 3 milijuna unci na samo 720 tisuća unci (pad od približno 75%). Upravo je to razlog naglog porasta cijene spomenutog plemenitog metala – rudnici ne uspijevaju zadovoljiti potražnju, a zalihe su gotovo presušile.

U takvoj situaciji su špekulanti zaključili da cijena može samo rasti, pa su se i oni uključili u kupnju izvedenica vezanih uz cijenu spomenutog metala, npr. CFD-ove na paladij. To je dodatno podiglo cijenu i dovelo nas do sadašnje situacije.

Hoće li cijena paladija nastaviti rasti?

Na prvi pogled, cijena paladija bi morala nastaviti rasti. Naime, rudnici ne mogu preko noći zadovoljiti potražnju, a zaliha od prije je sve manje. No situacija je mnogo kompliciranija.

Paladij nije jedini metal koji se može koristiti u katalizatorima. Godinama se za tu svrhu koristila platina, a glavni razlog prelaska na paladij je bio to što je paladij dugi niz godina bio jeftiniji od platine. Ta situacija je trajala od 2001. do 2017., a 2009. godine je platina bila čak pet puta skuplja od paladija. Upravo tada je značajnije počeo rasti interes automobilske industrije za paladij. S obzirom da se to sada promijenilo, za očekivati je da će se proizvođači katalizatora početi vraćati na platinu.

Drugi problem je prelazak cijele automobilske industrije na električne automobile. U idućim godinama udio eklektičnih automobila bi trebao eksponencijalno rasti, što će dugoročno smanjivati potrebu za katalizatorima.

Treći problem je to što je svijet vjerojatno na rubu nove recesije, a u krizama pada proizvodnja motornih vozila pa u idućim godinama se može očekivati i usporavanje rasta potražnje za paladijem. Upravo ta nadolazeća kriza će značajno povećati interes za ulaganjem u najpoznatije plemenite metale – zlato i srebro.

Četvrti problem su špekulanti. O dobroj zaradi na paladiju su vjerojatno izvijestili svi mediji u svijetu. To je najčešće znak da je prilika već prošla. Profesionalni investitori i špekulanti s Wall Streeta su već godinama bili svjesni situacije vezane uz katalizatore i tko je od njih htio uložiti u paladij, to je već davno napravio. Oni koji do sada nisu uložili u paladij, vjerojatno više nisu zainteresirani jer su svjesni da nije realno očekivati rast cijene u nedogled. Upravo taj pretjerani rast cijene će privući takozvane „short sellere", tj. trgovce na burzi koji se klade na pad cijene nečega. S obzirom na relativno malu veličinu tržišta paladija, njih se vjerojatno može skupiti dovoljno da svojim aktivnosti značajnije sruše cijenu paladija na burzi.

Peti problem za paladij je PDV. Naime, u cijeloj EU, koja je veliko i važno tržište, individualni investitori koji žele kupiti poluge paladija na to moraju platiti PDV. Budući da je investicijsko zlato u obliku poluga oslobođeno poreza, gotovo svi mali investitori u plemenite metale odabiru upravo zlato i u potpunosti izbjegavaju paladij i platinu.

Zaključak o paladiju

Nakon što je godinama bio najunosnija investicija među plemenitim metalima, sjaj paladija bi se u idućim godinama mogao smanjiti, tj. sa sadašnje razine bi ostali plemeniti metali u postotku mogli porasti više od paladija. Glavni razlozi su vraćanje automobilske industrije na korištenje platine u katalizatorima i dolazak krize u kojoj se smanjuje broj novih vozila u koje treba ugraditi katalizator. Ta kriza, koja će postati uteg za cijenu paladija, mogla bi lansirati cijenu zlata i srebra na nove rekordne razine, pri čemu bi i zlato i srebro i platina u idućim godinama mogli biti bolja investicija od paladija.

Sve naše klijente koji žele saznati više o situaciji na tržištu i očekivanom kretanju vrijednosti najtrgovanijih financijskih instrumenata, Admiral Markets poziva na online predavanje koje će se održati u ponedjeljak (25.03.) u 18 sati. Prijaviti se možete putem ove stranice.

Za Admiral Markets:

Josip Kokanović, mag. oec.

Analitičar

Ovaj tekst pruža dodatne informacije o svim analizama, procjenama, prognozama, predviđanjima i ostalim informacijama (u nastavku „Analizama") objavljenim na stranicama Admiral Marketsa. Prije nego donesete bilo kakve investicijske odluke molimo obratite pažnju na sljedeće:

1.Analize su objavljene u informativne svrhe i ne smiju biti smatrane investicijskim savjetom ili preporukom.
2.Svaki klijent samostalno donosi investicijske odluke, a Admiral Markets neće biti odgovoran za eventualni gubitak nastao na temelju takve odluke, bez obzira temeljila se odluka na Analizi ili ne.
3.Svaka analiza je napravljena od strane neovisnog analitičara (u nastavku „Autora") na temelju njegovog osobnog mišljenja.
4.Kako bi osigurao zaštitu interesa klijenata i objektivnost analiza, Admiral Markets je uspostavio interne procedure za sprječavanje sukoba interesa.
5.Iako su poduzeti napori da bi se osigurala pouzdanost i potpunost informacija koje se navode u Analizama, Admiral Markets ne može garantirati točnost i potpunost bilo koje informacije u Analizama. Prezentirane brojke koje se odnose na prethodno kretanje cijena nisu garancija budućih rezultata.
6.Sadržaj Analiza ne treba smatrati indirektnim obećanjem ili garancijom Admiral Marketsa da će klijent profitirati korištenjem navedenih strategija ili da će ograničiti gubitke.
7.Prethodno kretanje cijene financijskog instrumenta ili očekivanje navedeno u Analizama ne treba smatrati obećanjem ili garancijom Admiral Marketsa o budućem kretanju cijene. Vrijednost financijskog instrumenta može rasti i padati, a očuvanje vrijednosti instrumenta nije garantirano.
8.Projekcije uključene u Analize može nisu uzele u obzir sve naknade, poreze i ostale troškove prisutne pri ulaganju u spomenute instrumente. Cjenik usluga Admiral Marketsa naveden je web stranicama Admiral Marketsa.
9.Proizvodi kojima se trguje uz financijsku polugu (uključujući CFD-ove) su špekulativne prirode i trgovanje istima može rezultirati gubitkom i profitom. Prije nego počnete trgovati, trebali biste se pobrinuti da razumijete sve prisutne rizike.